Kempiński wózek motolotniowy nr 1 / wózek motolotniowy nr 2, lata 2000- ne (?)

Wózek motolotniowy. Polska.
Wózek motolotniowy nr 1 zbudowany przez Kornela Kempińskiego. silnik Rotax 582. (Źródło: Copyright Kornel Kempiński).

Kornel Kempiński z Pogorzela zbudował dwa wózki motolotniowe, "w czasach kiedy można było sobie zrobić".

Oba wózki zbudowane zostały w układzie "L":
- wózek motolotniowy nr 1- napędzany silnikiem Rotax 582,
- wózek motolotniowy nr 2- napędzany silnikiem motocyklowym BMW R 1100 GS. Modernizację silnika przeprowadził K. Kempiński, według własnego projektu.
Obie motolotnie wykonywały loty ze skrzydłem Aeros "Stream" o powierzchni nośnej 16 m2. Motolotnie operują z lądowiska w Szymanowie koło Rawicza.

Konstrukcja.
Dwumiejscowy wózek motolotniowy o konstrukcji metalowej.
Szkielet wózka wykonany z rur duraluminiowych. Miejsca załogi odkryte.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe. Wózek motolotniowy nr 1- podwozie trójgoleniowe, Wózek motolotniowy nr 2- podwozie jednogoleniowe.

Silnik:
- wózek motolotniowy nr 1- dwucylindrowy Rotax 582 o mocy 48 kW (64 KM),
- wózek motolotniowy nr 2- motocyklowy w układzie bokser BMW R 1100 GS o mocy max 59 kW (80 KM).

Galeria

  • Wózek motolotniowy nr 1 z innymi zbiornikami paliwa. (Źródło: Copyright Kornel Kempiński).
  • Wózek motolotniowy nr 1, widok z przodu. (Źródło: Copyright Kornel Kempiński).
  • Wózek motolotniowy nr 1, skrzydło Aeros ”Strem”. (Źródło: Copyright Kornel Kempiński).
  • Wózek motolotniowy nr 2 zbudowany przez Kornela Kempińskiego, silnik BMW R 1100 GS. (Źródło: Copyright Kornel Kempiński).
  • Wózek motolotniowy nr 2, widok z przodu. (Źródło: Copyright Kornel Kempiński).
  • Wózek motolotniowy nr 2 w zimowej scenerii. (Źródło: Copyright Kornel Kempiński).
  • Wózek motolotniowy nr 2 w hangarze. (Źródło: Copyright Kornel Kempiński).
  • Wózek motolotniowy nr 2 w widoku z lewej strony. (Źródło: Copyright Kornel Kempiński).

Źródło:

[1] Kornel Kempiński - informacje.
blog comments powered by Disqus