Kempiński wózek motolotniowy nr 1 / wózek motolotniowy nr 2, lata 2000- ne (?)
Kornel Kempiński z Pogorzela zbudował dwa wózki motolotniowe, "w czasach kiedy można było sobie zrobić".
Oba wózki zbudowane zostały w układzie "L":
- wózek motolotniowy nr 1- napędzany silnikiem Rotax 582,
- wózek motolotniowy nr 2- napędzany silnikiem motocyklowym BMW R 1100 GS. Modernizację silnika przeprowadził K. Kempiński, według własnego projektu.
Obie motolotnie wykonywały loty ze skrzydłem Aeros "Stream" o powierzchni nośnej 16 m2. Motolotnie operują z lądowiska w Szymanowie koło Rawicza.
Konstrukcja.
Dwumiejscowy wózek motolotniowy o konstrukcji metalowej.
Szkielet wózka wykonany z rur duraluminiowych. Miejsca załogi odkryte.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe. Wózek motolotniowy nr 1- podwozie trójgoleniowe, Wózek motolotniowy nr 2- podwozie jednogoleniowe.
Silnik:
- wózek motolotniowy nr 1- dwucylindrowy Rotax 582 o mocy 48 kW (64 KM),
- wózek motolotniowy nr 2- motocyklowy w układzie bokser BMW R 1100 GS o mocy max 59 kW (80 KM).
Galeria
Źródło:
[1] Kornel Kempiński - informacje.