Seedwings Europe "Merlin", 1994

Lotnia wyczynowa. Austria.
Lotnia Seedwings Europe ”Merlin 158” w locie. (Źródło: Copyright Leszk Wjtasiewicz).

Lotnia "Merlin" została zbudowana w firmie Seedwings Europe. W 1994 r.powstała pierwsza wersja "Merlin 133", następna- "Merlin 148" w 1995 r. Największa wersja "Merlin 158" została skierowana do produkcji w 1996 r.

W Polsce.

Polscy lotniarze latali również na lotniach Seedwings Europe "Merlin", m.in. Leslaw Chrusciel, Piotr Adams.

Konstrukcja:
Szkielet lotni składał się z dwóch krawędzi natarcia, dźwigara, kila, masztu i sterownicy. Wykonany z rur duraluminiowych i usztywniony układem dolnych oraz górnych cięgieł. Kąt wierzchołkowy- 127°.
Pokrycie dwustronne, ukształtowane i usztywnione za pomocą żeber.
Lotnia wyposażona w statecznik pionowy.
Uprząż przystosowana do lotów w pozycji leżącej.

Dane techniczne "Merlin 133" (wg [2]):
Rozpiętość- 9,85 m, powierzchnia nośna- 12,4 m2.
Masa lotni- 30 kg, masa pilota- od 45 do 77 kg, masa startowa minimalna- 85 kg, masa startowa max- 117 kg.
Prędkość max- 80 km/h.

Dane techniczne "Merlin 148" (wg [2]):
Rozpiętość- 10,25 m, powierzchnia nośna- 13,75 m2.
Masa lotni- 32 kg, masa pilota- od 50 do 85 kg, masa startowa minimalna- 90 kg, masa startowa max- 126 kg.
Prędkość max- 80 km/h.

Dane techniczne "Merlin 158" (wg [2]):
Rozpiętość- 10,4 m, chnia nośna- 14,6 m2.
Masa lotni- 32,5 kg, masa pilota- od 75 do 105 kg, masa startowa minimalna- 100 kg, masa startowa max- 136 kg.
Prędkość max- 80 km/h.

Galeria

  • Lotnia Seedwings Europe ”Merlin 133”. (Źródło: archiwum).
  • Lotnia Seedwings Europe ”Merlin 148” w locie. (Źródło: via Piotrolot).
  • Seedwings Europe ”Merlin”, rzut z góry. (Źródło: Merlin 133 / 148 / 15. Owner's Manual (1.96)).
  • Lotnia Seedwings Europe ”Merlin 158” Piotra Adamsa, 2000 r. (Źródło: via Piotrolot).

Źródło:

[1] MOTOLOTNIARSTWO - TRIKES
[2] "Merlin 133 / 148 / 15. Owner's Manual (1.96)".
[3] ”Lotniarstwo w Polsce”.
blog comments powered by Disqus