North Wing "Freedom", 2007

Lotnia North Wing "Freedom" została opracowana w amerykańskiej firmie North Wing Design w 2007 r.
W Polsce.
Polscy lotniarze latali również na lotniach North Wing "Freedom", m.in. Leszek Tapol (w Kanadzie).
Konstrukcja.
Szkielet lotni zbudowany z rur duraluminiowych, składał się z dwóch krawędzi natarcia, dźwigara, kila, masztu i sterownicy. Szkielet usztywniony układem dolnych oraz górnych cięgieł.
Pokrycie skrzydła dwustronne z Dakronu lub Mylaru (35 %), ukształtowane i usztywnione za pomocą żeber (15 lub 17 szt. w zależności od wersji).
Dane techniczne "Freedom 150" (wg [3]):
Rozpiętość- 9,18 m, powierzchnia nośna- 13,7 m2, wydłużenie- 6, długość lotni po złożeniu- 4,93 m.
Masa lotni- 18 kg, masa pilota- od 48 do 78 kg.
Dane techniczne "Freedom 170" (wg [3]):
Rozpiętość- 9,94 m, powierzchnia nośna- 15,9 m2, wydłużenie- 6,2, długość lotni po złożeniu- 5,32 m.
Masa lotni- 20 kg, masa pilota- od 60 do 90 kg.
Dane techniczne "Freedom 190" (wg [3]):
Rozpiętość- 10,61 m, powierzchnia nośna- 17,5 m2, wydłużenie- 6,4, długość lotni po złożeniu- 5,73 m.
Masa lotni- 21 kg, masa pilota- od 75 do 108 kg.
Źródło:
[1] Lotniarstwo w Polsce
[2] Delta Club 82
[3] North Wing Design