La Mouette "Sphinx"

Lotnia. Francja.

Lotnia La Mouette "Sphinx" została opracowana we francuskiej firmie La Mouette w 1987 r.

W Polsce.

Polscy lotniarze latali na lotniach La Mouette "Sphinx", m.in. Mikołaj Przeździak.

Konstrukcja.
Szkielet lotni zbudowany z rur duraluminiowych, składał się z dwóch krawędzi natarcia, dźwigara, kila, masztu i sterownicy. Szkielet usztywniony układem dolnych oraz górnych cięgieł. Kąt wierzchołkowy lotni- 120 o.
Pokrycie skrzydła dwustronne, ukształtowane i usztywnione za pomocą żeber (13 lub 15 szt w zależności od wersji).
Uprząż przystosowana do lotów w pozycji leżącej. Wersja "Sphinx Bi" jest dwumiejscowa.

Dane techniczne "Sphinx D" (wg [2]):
Rozpiętość- 9,9 m, powierzchnia nośna- 15,1 m2, wydłużenie- 5,8 m, długość lotni po złożeniu- 6,0 m lub 4,1 m.
Masa lotni- 27 kg, masa pilota- od 50 do 85 kg.

Dane techniczne "Sphinx Bi" (wg [2]):
Rozpiętość- 10,8 m, powierzchnia nośna- 20,0 m2, wydłużenie- 6,5 m, długość lotni po złożeniu- 4 m.
Masa lotni- 34 kg, masa pilota- od 90 do 190 kg.

blog comments powered by Disqus