Vogt Lo-100, 1952

Szybowiec akrobacyjny. Niemcy.
Szybowiec akrobacyjny Vogt Lo-100. (Źródło: John Groteloh via ”Wikimedia Commons”).

W Polsce.

W wyniku porozumienia między organizacją sportową Austrii ASKÖ- Flugsportverband i Aeroklubem Bielsko- Bialskim doszło w 1960 r. do wymiany grupy pilotów obu organizacji. W maju Aeroklub Bielsko- Bialski gościł czterech pilotów austriackich. Z rewizytą do Austrii udała się delegacja Aeroklubu Bielsko- Bialskiego w składzie: mgr Czesław Golański, instr. Adam Niżnik oraz inż. Tadeusz Byliński i inż. Tadeusz Łabuć.

Wykonywali oni loty zapoznawcze na samolotach i szybowcach używanych w austriackim lotnictwie sportowym. W Centrum Szybowcowym organi­zacji ASKÖ w Donauwiese latali na szybowcach Schleicher Ka 6 i Vogt Lo-100. Adam Niżnik na Lo-100 zademonstrował wiązankę akrobacji. Szybowiec był dopuszczony był do pełnej akrobacji, ale według słów pilota nie był idealny do tego celu.

Na szybowcu Vogt Lo-100 latał również Christoph Matkowski.

Źródło:

[1] Szybowcowa Kadra Narodowa.
[2] T. Łabuć. "Na trasie Bielsko- Zell am See". Skrzydlata Polska nr 48/1960.
blog comments powered by Disqus