Pędziak "Moto Mucha Standard", 1993

Motoszybowiec amatorski. Polska.
Motoszybowiec Pędziak ”Moto Mucha 100” o znakach SP-2926. (Źródło: Copyright Paweł Kotasiński).

Na początku 1992 r. Zbigniew Pędziak na bazie szybowca SZD-22 "Mucha Standard" zbudował motoszybowiec "Moto Mucha Standard". Początkowo silnik znajdował się na pylonie nad kadłubem w układzie pchającym.

Po próbach konstrukcja została przebudowana. W 1993 r. powstała wersja motoszybowca "Moto Mucha Standard" z silnikiem z przodu kadłuba i śmigłem ciągnącym. W szybowcu przerobiony został przód kadłuba , w którym umieszczono silnik samochodowy Volkswagen VW 1200 o mocy 26,5 kW (36 KM).

W 1994 r. motoszybowiec trafił do Pana Jana Cieślaka, następnie do Kłobucka. Obecnie (pisane w 2019 r.) znajduje się w okolicach Konina.

Brak bliższych informacji.

Konstrukcja.

Silnik- samochodowy Volkswagen VW 1200 o mocy 26,5 kW (36 KM).

Galeria

  • Skrzydło motoszybowca. (Źródło: Copyright Paweł Kotasiński).
  • Statecznik poziomy. (Źródło: Copyright Paweł Kotasiński).
  • Przebudowa szybowca SZD-22 ”Mucha Standard” na motoszybowiec ”Moto-Mucha Standard ”. (Źródło: via Sebastian Pędziak).
  • Początkowo zastosowano amortyzację sprężynową podwozia. Została zastąpiona na amortyzację gumową. (Źródło: via Sebastian Pędziak).
  • Motoszybowiec na lądowisku. (Źródło: via Sebastian Pędziak).
  • Widoczne zmieniona amortyzacja podwozia. (Źródło: via Sebastian Pędziak).
  • Tablica przyrządów. (Źródło: via Sebastian Pędziak).
  • Motoszybowiec ”Moto-Mucha Standard ” w widoku z przodu. (Źródło: via Sebastian Pędziak).
  • ”Moto-Mucha Standard ” na lądowisku. (Źródło: via Sebastian Pędziak).

Źródło:

[1] Informacja własna.
[2] "Motoszybowce przerabiane z szybowców". Polskie Stowarzyszenie Motoszybowcowe im. Antoniego Kocjana.
[3] Pod redakcją A. Glassa i T. Murawskiego "Polskie Szybowce 1945-2011. Problemy rozwoju". Wydawnictwo SCG. Bielsko-Biała 2012.
[4] Sebastian Pędziak - informacje.

blog comments powered by Disqus