Kuśnierz napęd do paralotni, ok. 2003
Ok. 2003 r. Bogusław Kuśnierz zaprojektował i razem z Januszem Kuzarą i Leszkiem Wójcickim wykonał napęd do paralotni. Rama silnika i kosz spawany z rurek i profili prostokątnych ze stopu PA38. Prace spawalnicze wykonywał spawacz lotniczy Paweł Masajada.
Silnik zbudowany na bazie części z silnika WSK 175 posiadał moc ok. 11 kW (15 KM). Zapłon bezstykowy iskrownikowy i rozruch z piły motorowej. Wydech spawany ze stali nierdzewnej. Przekładnia pasowa na pasie wielorowkowym. Śmigło wg projektu Bogusława Kuśnierza wykonał Janusz Kuzara, który uszył również uprząż. Masa całego napędu z uprzężą ok. 23 kg.
Napęd ten był używany do lotów solo jak i z wózeczkiem.
Na IX Zlocie Amatorskich Konstrukcji Lotniczych w Turbii napęd ten wraz z wózeczkiem zdobył II nagrodę za rozwiązania konstrukcyjne.
Na bazie tej konstrukcji powstało jeszcze kilka napędów – jeszcze jeden z silnikiem na bazie WSK 175, z silnikiem Raket 10 kW (14 KM) oraz z silnikiem Solo 210 ok. 11 kW (ok. 15 KM). Są one użytkowane przez Janusza Kuzarę i zaprzyjaźnionych paralotniarzy.
Galeria
Źródło:
[1] Informacje uzyskane od Bogusława Kuśnierza.