Kuśnierz wózek do paralotni z napędem, ok. 2003

Wózek do paralotni z napędem. Polska.
Wózek do paralotni z napędem z silnikiem Parapower. (Źródło: Copyright Bogusław Kuśnierz).

Ok. 2003  r. Bogusław Kuśnierz zaprojektował i razem z Januszem KuzarąLeszkiem Wójcickim wykonał prosty wózeczek do paralotni z napędem.

Wózeczek składa się z rury duralowej, do której mocowana jest kompozytowa goleń wraz z kołami, płyta fotela  ze składanymi zastrzałami oraz przedni widelec z kołem i hamulcem. Płyta fotela przekładkowa z kompozytu kewlarowego i pianki, pokryta gąbką i tapicerką. Goleń sprężysta doskonale amortyzuje twarde lądowania. Ma ona tak dobrany kształt, aby wózeczek bez pilota nie wywracał się łatwo do tyłu. (Osie kół odsunięte do tyłu). Koła w pierwszej wersji z piastą metalową, potem z piastami kompozytowymi. Hamulec na przednie koło. Oparcie pilota stanowi tapicerka założonego napędu.

Masa pustego wózeczka ok. 11 kg.

Na IX Zlocie Amatorskich Konstrukcji Lotniczych w Turbii wózeczek ten wraz z napędem zdobył II nagrodę za rozwiązania konstrukcyjne.

Na bazie tej konstrukcji powstało jeszcze kilka wózeczków- do różnych napędów np. Parapower z silnikiem Solo 210 o mocy ok. 11 kW (ok. 15 KM), Motoroma itp.

Są one użytkowane przez Janusza Kuzarę i zaprzyjaźnionych paralotniarzy.

Galeria

  • Wózek do paralotni. Widok ogóln. (Źródło: Copyright Bogusław Kuśnierz).
  • Wózek do paralotni z silnikiem WSK 175. (Źródło: Copyright Bogusław Kuśnierz).
  • Wózek do paralotni z silnikiem Simonini. (Źródło: Copyright Bogusław Kuśnierz).
  • W powietrzu. (Źródło: Copyright Bogusław Kuśnierz).

Źródło:

[1] Informacje uzyskane od Bogusława Kuśnierza.
blog comments powered by Disqus