Komenda Krzysztof

Krzysztof Komenda prowadzi pierwsze eksperymenty z napędami do motolotni na saniach motorowych. (Źródło: Skrzydlata Polska nr 16/1990).

Krzysztof Komenda urodził się 21.01.1943 r. w Lublinie. Wykształcenie techniczne.
1955- 1963- modelarz, instruktor modelarstwa.
1960- 1961- buduje model poduszkowca, obecnie w Muzeum Techniki.
1965- zbudował pierwsze sanie na śmigło.
1963- 1968- służba wojskowa, praca w WSK, Techn. Szk. Wojsk Lotniczych, Dęblin, mechanik lotniczy.
1968- kierowca doświadczalny OBR Świdnik, przejechał ponad 500 000 km, zawodnik rajdowy Klubu FKS AVIA.
1974- praca nad dużym poduszkowcem i drugie sanie na śmigło (aerosanie).
1976- budowa silnika do samolotu „Wróbel”.
1982- pierwsze loty lotniowe w Bezmiechowej.
1986- modyfikacja silnika Trabant do motolotni.
1989- pierwsze loty na motolotni, prawdopodobnie własnej konstrukcji.
1990- założenie sekcji motolotniowej, której został kierownikiem. Praca społeczna w sekcji, szkolenie młodych pilotów motolotniowych. Współpraca przy prototypie motolotni PZL ML-1, obloty fabryczne. Budowa prototypów silników do motolotni z elementów Trabanta, MZK-i, modyfikacje silnika Ural, Citroen.
2004- praca nad dużym poduszkowcem.

Konstrukcje:
Komenda poduszkowiec (KK-4-63), 1960- 1961 / 1976 / 2004, projekt poduszkowca.
Komenda motolotnia, 1989, motolotnia.

Źródło:

[1] Świdnik na kartach historii.
[2] Chwalczyk T. „Motolotnie ze Świdnika”. Skrzydlata Polska nr 16/1990.

blog comments powered by Disqus