Aero-service "Raptor", 2012 w budowie

Projekt ultralekkiego samolotu sportowego. Polska.
Samolot Aero-service ”Raptor”. (Źródło: Copyright ” Aero-service Poland”).

W pierwszej połowie 2010 r. w firmie Aero-service. Jacek Skopiński powstały założenia nowego ultralekkiego samolotu sportowego Aero-service "Raptor". Konstruktorem samolotu jest Jacek Skopiński. Ma to być dwumiejscowy dolnopłat z podwoziem trójkołowym z przednim kołem oraz usterzeniem w układzie T.

Konstrukcja:
Dwumiejscowy dolnopłat wolnonośny.
Kabina zakryta.
Usterzenie w układzie T.
Podwozie trójkołowe z kołem przednim, stałe.

Silnik- Rotax 912/914 o mocy 59/74 kW (80/100 KM).

Dane techniczne "Raptor", projektowe (wg [1]):
Rozpiętość- 9,46 m, długość- 6,75 m, wysokość- 2,3 m, powierzchnia nośna- 10,2 m2.
Masa własna- 290 kg, masa użyteczna- 270 kg, masa startowa max- 560 kg.
Prędkość nieprzekraczalna - 320 km/h prędkość max- 280 km/h, prędkość przelotowa- 220 km/h, prędkość manewrowa- 164 km/h, prędkość przeciągnięcia bez klap- 82 km/h, prędkość przeciągnięcia z klapami- 65 km/h.

Galeria

  • Samolot ” Raptor ”, rzut z góry. (Źródło: Copyright ”Aero-service Poland”).

Źródło:

[1] Aero-service Poland
blog comments powered by Disqus