Ikar "Thunderbird", 2006

Paralotnia rekreacyjna. Polska.
W kwietniu 2006 r. została oblatana paralotnia rekreacyjna ”Thunderbird”, konstrukcja firmy Ikar-Drachenwerkstatt. Początkowo dostępnie będzie w 3 podstawowych rozmiarach: S, M i L. Poszczególne rozmiary są wykonane metodą skalowania. Skrzydło zaprojektowane zostało w oparciu o technikę komputerową przy współudziale niemieckich inżynierów. Próby w locie wykazały, że skrzydło lata jak paralotnia sportowa (biorąc pod uwagę osiągi i manewrowość), natomiast wychodzi z nienormalnych stanów lotu w sposób typowy dla skrzydeł klasy DHV 1-2.

Konstrukcja:
Paralotnia posiada 27 komór, 53 cele z czego 10 zamkniętych.
Wszystkie skrzydła będą wykonane z tkanin Skytex.

Dane techniczne ”Thunderbird S” (wg [1]):
Rozpiętość- 11,36 m, powierzchnia- 24,99 m2, wydłużenie- 5,16.
Masa startowa- 65-88 kg.

Dane techniczne ”Thunderbird M” (wg [1]):
Rozpiętość- 11,8 m, powierzchnia- 27,04 m2, wydłużenie- 5,15.
Masa startowa- 80-98 kg.

Dane techniczne ”Thunderbird L” (wg [1]):
Rozpiętość- 12,23 m, powierzchnia- 29,11 m2, wydłużenie- 5,14.
Masa startowa- 95-118 kg.

Źródło:

[1] Łasecki P. ”Ikar Thunderbird”. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 4/2006.
[2] ar ”Próby Thunderbirda”. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 6/2006.
blog comments powered by Disqus