ITL Aerofoto 48, 1948

Projekt samolotu aerofotogrametrycznego. Polska.
W 1948 r. prof. Władysław Fiszdon opracował w Instytucie Technicznym Lotnictwa projekt samolotu przeznaczonego do wykonywania zdjęć powierzchni ziemi, oznaczony jako ITL Aerofoto 48.

Miał to być jednosilnikowy jednopłat, z kadłubem gondolowym i dwoma belkami ogonowymi. Napęd stanowił zdobyczny silnik rzędowy Argus As-411 o mocy 426 kW (580 KM), napędzający śmigło pchające. Narada w tej sprawie, z udziałem zainteresowanych stron, miała miejsce w Instytucie Technicznym Lotnictwa w kwietniu 1948 r. Samolot przeznaczony był dla nowo powstałej eskadry lotnictwa rozpoznawczego i aerofotogrametrii, aktualnie wyposażanej w samoloty Nord NC-701.

Źródło:

[1] Morgała A. ”Kierunki rozwoju samolotów wojskowych w Polsce w drugiej połowie XX w”. ”Lotnictwo stulecie przemiany”. Fundacja Otwartego Muzeum Techniki. Wrocław 2003.
[2] Glass A. "Niezrealizowane koncepcje Instytutu Lotnictwa". Polska Technika Lotnicza. Materiały Historyczne nr 45 (8/2008).
blog comments powered by Disqus