Gin Gliders "Boomerang Sport", ok. 2005

Paralotnia wyczynowa. Korea Południowa.
Wyczynowa paralotnia Gin Gliders ”Boomerang Sport” przeznaczona jest dla pilotów posiadających doświadczenie w lataniu skrzydłami klasy DHV 2, DHV 2-3, z minimalnym rocznym nalotem wynoszącym 80 godzin. otrzymała certyfikat DHV 2-3 w rozmiarach S, M, L. Podobnie jak pozostałe paralotnię zawodnicze firmy Gin Gliders, skrzydło to wyposażono w opatentowany Rigifoil System. Jest to dodatkowe wzmocnienie krawędzi natarcia, pozwalające utrzymać profil skrzydła w pożądanym kształcie, nie zaburzony przepływ powietrza ponad górną powierzchnią oraz stałe ciśnienie wewnątrz skrzydła. Do tego utrzymuje on wloty powietrza we właściwym kształcie, umożliwiając szybkie napompowanie skrzydła podczas stawiania bądź podczas wychodzenia z zaburzonych stanów lotu. Paralotnia wyposażona jest w unikalny speed system ”Kick-Down System” ostrzegający pilota przed nadmiernym, niebezpiecznym wciskaniem speed belki. Po wdepnięciu belki do połowy znacznie wzrastają siły na niej, co jest wyraźnie odczuwalnym przez pilota ostrzeżeniem.

W Polsce.

Paralotnie Gin Gliders ”Boomerang Sport” używane są również w Polsce. Startowali na nich polscy zawodnicy w czasie 9. Mistrzostw Europy (1.07. do 14.07.2006 r.) we francuskim Morzine-Avoriaz i Les Gets.

Konstrukcja:
Liczba komór- 72.

Dane techniczne ”Boomerang Sport XS” (wg [1]):
Rozpiętość w rozłożeniu- 12,2 m, powierzchnia w rozłożeniu- 24.0 m2, wydłużenie w rozłożeniu- 6,2.
Masa własna- 6,0 kg, masa startowa- 60-75 kg.

Dane techniczne ”Boomerang Sport S” (wg [1]):
Rozpiętość w rozłożeniu- 12,6 m, powierzchnia w rozłożeniu- 25,6 m2, wydłużenie w rozłożeniu- 6,2.
Masa własna- 6,2 kg, masa startowa- 70-90 kg.

Dane techniczne ”Boomerang Sport M” (wg [1]):
Rozpiętość w rozłożeniu- 13,2 m, powierzchnia w rozłożeniu- 27,8 m2, wydłużenie w rozłożeniu- 6,2.
Masa własna- 6,5 kg, masa startowa- 85-105 kg.

Dane techniczne ”Boomerang Sport L” (wg [1]):
Rozpiętość w rozłożeniu- 13,64 m, powierzchnia w rozłożeniu- 30,1 m2, wydłużenie w rozłożeniu- 6,2.
Masa własna- 6,8 kg, masa startowa- 100-125 kg.

Źródło:

[1] ar ”Boomerang Sport”. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 3/2006.
[2] ar ”Paralotniowe ME”. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 8/2006.
blog comments powered by Disqus